@article{oai:meio-u.repo.nii.ac.jp:00001060, author = {Farrokh, Shayesteh}, issue = {14}, month = {2020-12-03}, note = {This paper is the second of a two-part study on the transformation of different elements of flora and fauna in Persian art. Using components of nature as motifs is not unusual among different cultures; however, in Persian culture it is widespread and uniquely representational. Unlike Western art that was presentational up until modern time, Persian art, even before the advent of Islam, has been representational. Accordingly, through alteration, deformation, and simplification of components of nature, abstract designs have been created. In the Pre-Islamic era, however, fauna designs were less representational than flora designs. During the course of this paper, fauna in diverse art forms is discussed in order to demonstrate the creative breadth of abstract designs. Examples from ancient to present times are examined to support this conclusion., 本論文はペルシャ美術における動植物表現に関する2部から成る研究の第2部である。様々な文化において、自然物をモチーフとして取り入れることは決して稀ではない。ペルシャ文化においては、自然をモチーフとする表現は多く、それらは独特な表象性をもっている。描写的な表現を追及し続けてきた西洋美術とは異なり、ペルシャ美術はイスラム前も後も常に表象的であり続けた。その結果、自然物を修正、変形、そして単純化することを通して、抽象化されたデザインを創り出した。しかし、イスラム前の時代には、動物デザインは植物デザインほどには表象的ではなかった。様々な芸術表現に見られる動物デザインが、抽象的デザインの創造へと発展していく過程を検証することで本研究は進められる。古代から現代までの例を挙げながら結論へと導いていく。, application/pdf}, pages = {29--42}, title = {Transformation of Natural Elements in Persian Art Part Two: the Faunae}, year = {} }