WEKO3
アイテム
看護基礎教育における看護学生の自己教育力育成の試み-大学一年次教育における教養演習の学びの分析から-
https://meio-u.repo.nii.ac.jp/records/1097
https://meio-u.repo.nii.ac.jp/records/1097e7a38800-7358-4359-b9a6-d1234d97d7d9
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper_04(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-03-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 看護基礎教育における看護学生の自己教育力育成の試み-大学一年次教育における教養演習の学びの分析から- | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | An Approach to Cultivating Students' Self-learning in Basic Nurse Education -An Analysis of the Freshmen's Seminar- | |||||
著者 |
徳田, 菊恵
× 徳田, 菊恵× 金城, 祥教 |
|||||
別言語の著者 | ||||||
値 | Tokuda, Kikue | |||||
別言語の著者 | ||||||
値 | Kinjo, Yoshinori | |||||
作成日 | ||||||
値 | 2009-06-30 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1882-4412 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 名桜大学人間健康学部看護学科における大学一年次教育の取り組みである「教養演習1・3」について、学生が作成した学習体験の記録や学習の振り返りをもとに自己教育力を構成する3つの視点から分析し、開設初年度の試みである「教養演習」の成果として、学生の学びを明らかにした。その結果、学生の学びは、【仲間づくり・助け合い】【役割分担・責任感】【ディスカッションの大切さ・意見の共有・互いの理解】【興味・関心・探求心】【レポート作成方法の習得】【成長・達成感・積極性】【自己の課題】の7つのカテゴリに分類できた。 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Regarding "Kyoyo Ensyu 1・2 ", a course in the basic education for freshmen in the Nursing Department of Meio University, students' records of learning were analyzed from three self-learning perspectives. This was dore as a means of investigating whether students' self-learning improved due to the course. It was discovered that students learned by themselves in the following seven areas: (1) How to make friends and cooperate with each other (2) How to share the roles and responsibility (3) The importance of discussion, sharing opinions and mutual understanding (4) The importance of Having an interested, concerned and inquiring mind (5) How to make reports (6) How to develop themselves, achieve something and be positive (7) How to plan their own assignments. | |||||
公開者・出版者 | ||||||
出版者 | 名桜大学 | |||||
公開者別名 | ||||||
値 | PUBLISHED BY MElO UNIVERSITY | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 名桜大学 | |||||
タイプ | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
NIIタイプ | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
DCMI | ||||||
値 | text | |||||
収録種別 | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
収録種別 | ||||||
値 | 02 | |||||
収録雑誌名 | ||||||
値 | 名桜大学紀要 = THE MEIO UNIVERSITY BULLETIN | |||||
NII書誌ID | ||||||
値 | AN10512334 | |||||
書誌情報 | 号 14, p. 397-407 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 名桜大学人間健康学部看護学科 |