@article{oai:meio-u.repo.nii.ac.jp:00000853, author = {波平, 八郎}, issue = {5}, month = {2020-12-03}, note = {本稿では、映画『タイタニック』(J.キャメロン) のレトリック分析を行った。その前提として、映画の中で「映像の韻律」を生みだす要素である「韻としての映像(Image As Rhyme・IAR)」を措定した。そして、映画の中に見られる「手」の描写がIARの役割を果たし、映画の構造を形づくっているということを明らかにした。, This paper attempts an analysis of J. Cameron's movie "Titanic." The analysis assumes an image to be a kind of rhyme that produces a rhythm of images in the movie. Thus, image as rhyme figures prominently in the depiction of the human hand, and both forms and clarifies the structure of 'Titanic.', application/pdf}, pages = {5--15}, title = {映画の詩学『タイタニック』のレトリック分析-韻としての映像-}, year = {} }