ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 名桜大学総合研究
  2. 第27号

卓球においてサービスがラリーに与える影響の定量化

https://meio-u.repo.nii.ac.jp/records/1390
https://meio-u.repo.nii.ac.jp/records/1390
06797a44-9d73-4e88-9694-3205a202db57
名前 / ファイル ライセンス アクション
No27p27.pdf No27p27.pdf (2.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper_04(1)
公開日 2018-06-26
タイトル
タイトル 卓球においてサービスがラリーに与える影響の定量化
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 卓球
キーワード
主題Scheme Other
主題 サービス
キーワード
主題Scheme Other
主題 データ分析
キーワード
主題Scheme Other
主題 table tennis
キーワード
主題Scheme Other
主題 service
キーワード
主題Scheme Other
主題 data analysis
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Quantification of the effect of table tennis services on rallies
著者 玉城, 将

× 玉城, 将

WEKO 3055

玉城, 将

ja-Kana たまき, しょう

Search repository
吉田, 和人

× 吉田, 和人

WEKO 3056

吉田, 和人

ja-Kana よしだ, かずと

Search repository
別言語の著者
値 Tamaki, Sho
別言語の著者
値 Yoshida, Kazuto
作成日
値 2018-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1881-5243
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 卓球熟練者の試合では,サービス直後はサーバー有利の状況が生じやすい。ただし打球を重ねる毎にそのようなサービスの影響は小さくなり,どちらが有利とも言えない局面に移行すると考えられている。ラリー中に変容するサービスの影響は卓球の競技特性を考える上で,あるいは卓球選手のサービス技術および戦術を評価する上で重要な情報であるが,これまで定量的に示した研究はみられない。本研究では,サービスの影響が無い場合は全ての打球で一定の割合で返球失敗が生じ,ラリー中の打数の分布は幾何分布に従うという統計的性質を利用し,サービスの影響を定量化する。分析対象はワールドクラスの男子選手25名が行うシングルス31試合(2,442ラリー)とした。サービスの影響は,打球を重ねることによる得点率と失点率の変化,および返球失敗までの打数の分布と幾何分布との類似度を用いて分析した。その結果,サービスとサービスレシーブは他の打球と比較して得点率と失点率が顕著に低く,返球失敗までの打数の分布と幾何分布との類似度は打球を重ねる毎に高くなりサービスから4球目にはほぼ一致した。この結果より,サービスはサービスレシーブの得点率を低下させる影響があり,その影響は打球を重ねる毎に減少し,サービスから4球目には非常に小さくなると考えられた。
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This research clarified the current state of support for nowadays university students’ college life by university staff. And we considered the necessary support for university students. We conducted a recording questionnaire to nine full-time staff members of A University who have many opportunities to interact with university students. Those members are between 20s to 50s and their student support experience was an average of 5 to 6 years. We analyzed seven comments concerning students in qualitative inducing way. Seven elements were picked out as results of the analysis. They were : [to grasp feature of the modern university students], [improve the environment to provide students with necessary support], [concrete correspondence to the situation], [conscious involvement of individual students],[concerning which thinks it was effective],[ influence to staff’s life] and[ view about concerning with a student]. A staff member, while getting into troubles dealing with a present university student, deepened his understanding toward this latter. Faculty members were able to take in charge university students according to ‘adult learning theory’. This support’s aim was to lead students to self-control. In this way, they cooperated with students to develop forward prospects for their university. Moreover, faculty members’ intervention will lead to an effective support for present university students.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
公開者・出版者
出版者 名桜大学総合研究所
権利
権利情報 名桜大学総合研究所
タイプ
値 紀要論文
NIIタイプ
値 Departmental Bulletin Paper
DCMI
値 text
収録種別
値 紀要論文
収録種別
値 02
収録雑誌名
値 名桜大学総合研究
NII書誌ID
値 AA11740208
書誌情報 号 27, p. 27-33
備考
値 AA11740208要約チェック済This research clarified the current state of support for nowadays university students’ college life by university staff. And we considered the necessary support for university students. We conducted a recording questionnaire to nine full-time staff members of A University who have many opportunities to interact with university students. Those members are between 20s to 50s and their student support experience was an average of 5 to 6 years. We analyzed seven comments concerning students in qualitative inducing way. Seven elements were picked out as results of the analysis. They were : [to grasp feature of the modern university students], [improve the environment to provide students with necessary support], [concrete correspondence to the situation], [conscious involvement of individual students],[concerning which thinks it was effective],[ influence to staff’s life] and[ view about concerning with a student]. A staff member, while getting into troubles dealing with a present university student, deepened his understanding toward this latter. Faculty members were able to take in charge university students according to ‘adult learning theory’. This support’s aim was to lead students to self-control. In this way, they cooperated with students to develop forward prospects for their university. Moreover, faculty members’ intervention will lead to an effective support for present university students.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
著者所属
値 名桜大学人間健康学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:17:09.526579
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3