WEKO3
アイテム
電子商取引における暗号化技術開発の一方法 ~“三山くずし”ゲームのロジックを公開鍵方式へ応用~
https://meio-u.repo.nii.ac.jp/records/996
https://meio-u.repo.nii.ac.jp/records/9966b873e06-c980-41c6-ba63-11aaf6a96f18
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper_04(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-02-24 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 電子商取引における暗号化技術開発の一方法 ~“三山くずし”ゲームのロジックを公開鍵方式へ応用~ | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Study on Development of Data Encryption Technology in Electronic Commerce | |||||
著者 |
石川, 公洋
× 石川, 公洋 |
|||||
別言語の著者 | ||||||
値 | Ishikawa, Kimihiro | |||||
作成日 | ||||||
値 | 1997-10-01 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1882-4412 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 当初インターネットはメールの転送とか公開資料の送受信などオープンな環境での使用を目的として開発された。しかし最近ではインターネットのビジネスでの利用形態が世界中で“イントラネット”の形で急速に広がっている。この拡大しつつあるアプリケーションの一つが電子商取引である。ここでインターネットのセキュリティが大きな問題となっている。我々は電子ショッピングの取引きにおいて、インターネット上でクレジットカードの内容を送るときに盗まれる危険性がある。“セキュリティ”はインターネットの概念及びそのオープンシステム・アーキテクチャーとは相反するものであるが、これは企業の財産を守るための基本である。この論文では電子商取引における暗号化技術へのゲームロジックに基づいた独自のアプローチを考案した。 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Originally the internet was developed for use as an open environment for such purposes as mail transfer and public document exchange. But recently business use of the internet has grown rapidly throughout the world in the form of intranets. One increasingly widespread application is the support for electronic commerce. The growing problem currently is security; we are at risk when sending our credit card details over the internet in a virtual shopping transaction. Although the concept of "security" is against internet philosophy with its open system architecture. it is fundamental to the protection of company assets. In this paper we develop a unique approach to data encryption technology for electronic commerce, based on game logic. | |||||
公開者・出版者 | ||||||
出版者 | 名桜大学 | |||||
公開者別名 | ||||||
値 | PUBLISHED BY MEIO UNIVERSITY | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 名桜大学 | |||||
タイプ | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
NIIタイプ | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
DCMI | ||||||
値 | text | |||||
収録種別 | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
収録種別 | ||||||
値 | 02 | |||||
収録雑誌名 | ||||||
値 | 名桜大学紀要 = THE MEIO UNIVERSITY BULLETIN | |||||
NII書誌ID | ||||||
値 | AN10512334 | |||||
書誌情報 | 号 3, p. 69-75 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 名桜大学経営情報学科 |